Mulți antreprenori aleg să se promoveze doar prin Facebook Ads, în cele mai multe cazuri, ignorând un canal de vânzări care, conform unor statistici, are conversii mai mari, anume email marketing. Ce trebuie să faci este să obții o adresa de mail a clienților tăi sau posibililor clienți și să îi ții aproape, trimițându-le mail-uri cu noutăți, promoții, testimoniale etc. După ce ai obținut deja lead-urile (persoanele care au auzit de tine și produsele tale sau sunt interesați de ceea ce vinzi), itot ce trebuie să faci este să le convertești în clienți.
Cum generezi lead-uri?
Și că tot am menționat mai sus despre lead-uri, hai să explicăm ce sunt și cum le poți genera. Lead-urile sunt acele persoane care au auzit de brand-ul tău, de produsele tale și care sunt interesați de ceea ce vinzi. Practic, sunt aproape de a-ți deveni clienți. Nu sunt încă clienții tăi, trebuie să îi convingi! Care este mecanica?
Un vizitator descoperă business-ul tău printr-unul dintre canalele de marketing pe care le folosești, site-ul tău web, blog, social media etc. Vei avea nevoie de un call to action (CTA), o imagine, un buton sau un mesaj care să îi îndemne pe aceștia la o acțiune. De cele mai multe ori acțiunea este reprezentată de accesarea unui link către un landing page, o pagină web care are menirea să capteze lead-uri printr-un formular de contact prin care se colectează date despre vizitatori în schimbul unei oferte. Oferta trebuie să fie suficient de valoroasă pentru ca vizitatorul să-și ofere datele personale în schimbul acesteia.
Nu cumpăra adrese de mail!
Din nevoia de a grăbi procesul și de a obține mai multe vânzări prin email email marketing, mulți antreprenori cumpără liste de mail-uri. Este o practică total greșită! O persoană care nu a interacționat mai înainte cu tine și care nu este interesată de produsele tale, nu este lead, prin urmare nu o poți converti în client. Email-urile pe care i le trimiți îl enervează și le cataloghează drept spam. Ține minte un lucru, doar lead-urile pe care le-ai realizat în mod organic le poți converti în clienți. Cu siguranță ai primit și tu frecvent mail-uri de la magazine online cărora nu le-ai dat adresa de mail și nu ai interacționeat niciodată cu ele. Te-au convertit în client? Poate că de cele mai multe ori ai șers imediat mail-urile și le-ai catalogat ca fiind spam-uri.
Lasă un comentariu